top of page
חיפוש

לחם ללא לישה

חוץ מסיר הברזל שהוא מומלץ מאד למתכון, שאר החומרים הם בסיסים לגמרי. הענין עם סיר הברזל שהוא מהווה תנור בתוך תנור. הוא אוצר את החום בצורה שווה ומפזר אותו בצורה שווה. אם אין לכם סיר ברזל, גם סיר חרס או סיר אמייל, יכול להוות תחליף הוגן למתכון. לחם ללא לישה כשמו כן הוא. לחם עם אפס לישה. אנחנו משאירים אותו בחוץ לתפיחה למשך 12 שעות-18-24 והטבע עושה את כל העבודה.

חומרים ללחם ארטיסיין ללא לישה

  1. 3 כוסות של קמח לבן (יענו סתם קמח)

  2. כפית וחצי מלח

  3. כפית שמרים יבשים

  4. חצי כפית סוכר (הוא עוזר לשמרים לתסוס)

  5. כוס וחצי של מים חמימים.

  1.  בקערה גדולה נערבב את הקמח, מלח, סוכר ושמרים עם כף עץ.

  2. נמזוג את המים החמימים לתוך הקערה. נערבב עם כף העץ עד שהכל יתערבב עם הכל. זה יראה לא ברור, זה יראה כמו אסון קולינרי של ילד בגן ילדים אבל הכל בסדר. עטפו את הקערה עם ניילון נצמד ותנו לזה לתפוח כל הלילה. או לפחות 12 שעות ככה בחוץ על השיש. אם יוצא לכם קצת יותר זמן גם הולך. אני חושבת ששלי היה 18 שעות. הכל טוב.

  3. קחו נייר פרגמנט וקמחו אותו קלות. קמחו גם את הידיים כי הבצק שלנו דביק בטירוף. נוציא אותו מהקערה ונעצב אותו לכדור על גבי הנייר פרגמנט המקומח. ניתן לו לנוח לפחות 20 דקות בזמן שהתנור שלנו מתחמם.

  4. נחמם את התנור ל450 או 220 עם הסיר שלנו בתוכו. לא חייבים עם המכסה. זיכרו. הסיר שלנו משמש כתנור בתוך התנור. הוא חייב להיות רותח ומאחר והסיר הוא ברזל יצוק, זה יקח לנו לפחות חצי שעה. נוציא את הסיר מהתנור (הכי בזהירות פליז) נניח את הנייר פרגמנט עם הבצק בתוכו ונסגור עם המכסה. נחזיר לתנור לחצי שעה על חום של 220 או 450. נגבו את הזיעה. עד עכשיו עבדתם קשה. אחרי חצי שעה נסיר את המכסה לעוד 20 דקות בערך או עד שהיפיפוף שלנו משתזף נאה. תנו ללחם להצטנן לחלוטין לפני הפרוסה הראשונה, שניה, שלישית…רביעית…חמישית….

כן. גם אני אוהבת אותכם.

לחם חלב

bottom of page